tisdag 12 maj 2009

you'll see

Tisdag. Riktigt skön dag har det varit :-)
Först ut och gå, jag och amanda drog iväg från de andra, hehe. Biologi, satt i datasalen och gjorde en massa testa frågor. Sedan hemkunskap.
Vi fick lyssna på Sahar när hon berätta om hur det var i kuwait och när det blev tvungna att flytta därifrån eftersom det var födda i irak, men bodde i kuwat. Hennes man blev torterad och sahar och hennes två barn (1,5 och 5 år gamla) fick knappt gå ut ur deras lägenhet. Hemskt var det, men sedan fick det flytta till sverige.
Vi lagade någon rätt från kuwait också då. Ris med räkor och till efterrätt blev det custard. Det var riktigt gott faktist. Massa olika kryddor i räk och ris blandningen som man inte är van vid här i sverige, men det var faktist riktigt gott. Custard var också gott, kan inte riktigt förklara det med det var grymt gott :-)

Sista lektionen för idag var engelska, efter det blev det titta på niornas musikal. Den var helt ok faktist. Den var bra uppspelad, men jag tyckte handlingen och själva historien sööööög!
Men alla nior var riktigt duktiga faktist :-) Och det fanns vissa saker som var roliga. Hihih!

På rasten efter engelskan drog jag och elin till biblioteket för gissa vilken bok som kommit tillbaka?!!!
När jag hör din röst! Så elin lånade den åt mig and i'm pretty happy right now. Sedan köpte jag hårspray på konsum för 17 spänn. Billigt och bra. En riktig b-hårspray, men det är hårspray iallafall. Har varit utan ett bra tag nu så det är skönt och ha igen :-)

Hem sedan, gick hem med eruuuka. Sen chilla och runt 6 drog man upp till åsen för att springa med amanda. Pratade om lite allt möjligt efteråt, sen gick man hem. I spöregnet. Med ingen luva. Och inget paraply. Och tofflor.
Det började verkligen spöregna såhär snabbt * knäpper med fingrarna * och jag blev dyngsur så här snabbt * knäpper med fingrarna igen *. Så jag kände att det inte var någon mening att springa hem, för jag var ju redan så blöt som man kunde bli så ;-)
Sminket rann och så klart så skulle man ju möta alla jävla a-lags spelare på vägen hem också. Pinsamt? Svar: ja.

Menmen, sånt händer. Nu ska jag typ plugga historia. Läxförhör imorgon, men det ska nog gå bra :-)
Sedan läääääääsa. Började läsa den när jag kom hem och jag kan redan knappt lägga ifrån mig den. Kräver en enorm kraftansträngning, ska ni veta. Haha!
Tjarrå!
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar