tisdag 11 augusti 2009

snart skoldags

Ja, snart börjar skolan igen..
Och jag har blandade känslor till skolstarten. Jag vill börja igen för att få träffa alla igen och för att då är man på väg mot avslutningen i nian. Nu så går man bara och väntar på att skolan ska börja. Iallafall de här sista dagarna. Nu är det 8 dagar kvar tills jag börjar nian. Det sista året på den här fördömda skolan. Och jag längtar så sjukt till jag slutar grundskolan.

Jag har några alternativ till vad jag kan göra när jag börjar gymnasiet.
Antingen flyttar jag till Stockholm och går Samhäll på någon skola där, och sedan polishögskolan. Eller så stannar jag kvar här hemma och försöker komma in på JB och går Hälsa och idrott, med tillval Historia A om det går.
Fördelarna med att flytta hemifrån till Sthlm är att jag kommer bort från den här hålan, träffar nytt folk, och får bo ensam.
Fördelarna med att stanna hemma och gå på JB är att jag kan fortsätta spela handboll i Guif, och att jag bor hemma med gratis mat och allt det där.
Nackdelarna med att flytta till Stockholm är att jag måste på något sätt skaffa ett jobb, plus att det blir mycket mer ansvar (men det är också en fördel för jag gillar att ta ansvar).
Nackdelar med att stanna hemma är att jag måste bo kvar i den här jävla hålan i tre år till.

Men, jag ska iallafall bli polis. Så kommer ändå söka mig till någon stor stad och gå polishögskolan efter gymnasiet, men iallafall.
Hihi, nu fick ni ta del av mina framtids planer lite granna. Jag har några frågor jag måste ställa till SYV sen också. Hm, ja.

Snart börjar skolan, och jag säger detta:
JAG OCH AMANDABABY KOMMER ÄGA UT HELA ALLTIHOPA! <3
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar