tisdag 14 juli 2009

haha

Jag blev nyss sjukt ägd av min brorsa. Haha, helt sjuuuuukt ägd.
Men.. nu undrar jag. Ligger det kanske lite sanning bakom ändå?
Hm, får ta en funderare på det.

Måste bara säga att låten San Francisco (Be sure to wear flowers in your hair) - Scott McKenzie är sjukt underbar. Ni som har sett filmen Forrest Gump kommer helt klart att känna igen den. Mja, alla låtar i den filmen är faktist bra.

Vi har The Byrds med Turn! Turn! Turn! (To everything there is a seson),
The Mamas & Papas - California Dreamin',
Buffalo Springfield - For What It's Worth,
Jimi Hendrix Experience - All Along The Watchtower.
Det är några av dem.

Vi har också Blowin' in the wind med Joan Baez, men den låten framförs bäst av Bob Dylan, enligt mig. Ni borde verkligen söka upp de låtarna och lyssna på dem, och ge de en chans innan ni dömer.


"Life is like a box of chocolate.. You never know what you gonna get" - Forrest Gump.

Vill också tillägga att Forrest Gump är en av de bästa filmerna som någonsin gjorts, och att Tom Hanks spelar Forrest sjukt bra :-)

Jag har märkt att det mesta av innehållet i mina inlägg handlar om musik, hmm..
Antar att jag är en musik människa ;-)
Listan kommer snart by the way. (*Ingen som bryr sig, men jag gör!)
Puss på er!
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar