fredag 15 maj 2009

and all the special pleasures of doing something wrong

You'll never make a saint of me.

Tjuu. Fredag igen.. Sjuuukt skönt. Men det var en rätt så jobbig dag, fast ändå inte riktigt. Ni får dagen som vanligt, lite snabbt.
Handledning, jobbade ingenting.
Studio, hos erik. Jobbade historia.
Svenska, jobbade med matte, för vi fick jobba med vad vi ville.
Studio igen, hos erik igen. Jobbade historia igen. Jag och amanda knäääcker!
Lunch, jag åt idag, wey.
Idrott, vi körde lacross (stavning?) och fotbolls-brännboll. Vårat lag ägde rätt svagt. I lacross blev det 4 - 0, i fotbolls-brännbollen blev det 60 - 40. Utklassning or what? ;-)
Matte, diagnos. Det gick rätt så bra faktist.
Geografi, datasalen. Gjorde klart svininfluensan med amanda.
Studio, datasalen. Gjorde ingenting och slutade 10 minuter tidigare.

Kan ju bara säga att de tre sista lektionerna är riktigt kämpiga. Det tror jag att jag har sagt förut, men jag lovar. Dem är verkligen det.
Det skulle ha blivit slottsholmen ikväll. Men,
Jag har länslagsuttagning imorgon. Sista, och det känns som om man inte vill vara bakis då direkt.
Jag har ont i halsen.
Det är rätt värt och sitta där i en timme för att sedan gå hem tidigt, just eftersom jag har länslaget imorn.
& så pallar jag helt enkelt inte.

Men jag ska hem till lina ikväll en stund. Bara ta det lugnt, glo film och så. Sedan blir det dra hem runt 10, och typ packa.

Uhuhuh. Är så jävla, jävla nervös. Jag längtar inte ens, vill bara att lördagen ska ta slut.
Men när jag kommer dit så kommer det kännas bättre, hoppas jag. Eller jo, klart det kommer :-)
I love handball, yesyesyes!
Bara för att jag har tråkigt så ska jag förklara hur allt är :-)

Det är två breddläger, som alla får komma på. Det som jag ska på imorn är det andra.
Efter det, tas det ut ett antal spelare som sedan får vara med på två utvecklingsläger.
Efter de två så tas det ut ett antal spelare till som går vidare till elitlägret.
Där tränar man tillsammans och efter det så är det Sverigecupen.
17 spelare ska med till sverigecupen, och vi är runt 20. Man har ju en chans! ;-)
Tre från andra städer (jag, amanda och en till), resten är irsta spelare.

Det är inte lätt att visa sig bra direkt, när man aldrig har spelat med laget förut. Det är som att komma till ett helt nytt lag. Irsta spelar på ett specielt sätt som nästan inga andra klubbar gör. Därför avundas jag inte amanda som spelar 9:a. Jag, som spelar linje, behöver inte riktigt kunna deras spel så jätte mycket. Men amanda måste kunna allt nästan.
Menmen, får väl hoppas att tränarna (som då är irsta tränare) har överséende med det.

Önska mig lycka till! Hihi.
Kommer en blogg imorgon också, efter uttagningen, så får ni veta hur det gick :-)
Nu ska jag börja tjata på min s.k pappa om maten är klar snart.
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar