onsdag 13 maj 2009

you'll never make a saint of me

Ja.. Jag är konstig. Jag lånade, eller elin lånade åt mig, 'när jag hör din röst' på biblioteket igår. Jag läste ut den igår natt. Jag läste när jag kom hem i 2 timmar och efter jag duschat från ca kvart över 8 till kl 3 på natten. Jag kunde verkligen inte lägga ifrån mig boken, helt seriöst. Och den här boken är tjockare än den första.

Men nu behöver jag inte låna från biblioteket mera för nu har fia de två sista böckerna. Fast nu, dom här sista, så ska jag ta det lugnt. Läsa lite varje kväll. Max en timma, om inte mindre. Jag ska sluta när det är som mest spännande och liksom ta det lugnt.
Njuta av varje bokstav, varje mening.

Jag låter ju helt jävla sjuk i huvudet. Läste igenom det jag skrivit hittils och det låter ju inte så värst friskt, om jag får säga det själv.
Jag sätter upp regler till mig själv för att jag inte ska läsa ut en bok på en dag? På en dag?
Det här är nästan värre än förra gången jag läste så mycket. Eller, det är värre än första gången.
Nej, nu ska vi inte klaga här. Jag älskar och läsa så vad gör det att jag plöjer igenom böcker värre än någonsin. Bara bra ju, och det ger ett stort ordförråd.

Dagen idag var iallafall riktigt chill.
Handledning, killarna fick en massa skäll.
Studio/matte, det kom ingen lärare så jag, amanda och maja satt utanför och snacka i 40 min.
Fysik, vi hade torkel istället för jörgen, han var på musikal. och istället för fysik jobbade vi historia. Eller jobbade och jobbade, vi lyssna på musik. Jonne hade på sina högtalare.
Lunch, äckelmat. Åt ingenting.
Historia, läxförhör. Det var svårt som fasiken, men jag hade inte pluggat något så kanske inte så konstigt.
Idrott, sprang åsen med amanda.
Slutade en halvtimme tidigare igen, och gick hem med erika igen :-)

Nu har jag dampat lite på pappa, sen har jag typ bara chillat. Ska äta något, om jag orkar.
Har ätit 4 knäckemackor idag, totalt. Och konstigt nog, så är jag inte hungrig. Men man blir väl tvingad och äta ikväll iallafall så..
Men nu ska jag plugga franska. Vi har ju prov imorgon, och det känns som om det börjar bli dags att ta tag i det på allvar. Så, ciao!
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar