söndag 17 maj 2009

boknoeeeeeeeerd

Söeeendag. Vaknade väl typ runt 10, halv 11 med en hejdundrande förkylning. Täppt i näsan, ont i halsen, och huvudet kändes som om det skulle implodera. Käkade frukost och satte mig här en stund, och jag kom på nu att jag redan har skrivit om detta i mitt förra inlägg men det skiter jag totalt i just nu :-)

Iallafall sedan drog ju pappa och nilla och glodde på brorsornas match så då chillade jag. Typ lyssna på musik och bara tog det lugnt. Kände inte riktigt för att hitta på någonting, med tanke på hur jag mådde. Eller mår, kanske man kan säga. Det känns ju inte riktigt bättre nu direkt.
Men sedan iallafall så kom de hem och pappa dampade på att jag bara suttit inne så han tvingade ut mig på altanen och läsa istället. För det var det jag höll på med när de kom hem. Men, inga sura miner för det. Det var ju sjukt fint väder så :-) Men.. jag satt i skuggan. Haha, skitsamma!

Efter ett tag blev det faktist lite kallt och sitta i skuggan, så då gick jag in igen. Typ somna en stund i sängen, sen vaknade jag och läste lite till. Om ni undrar vilken bok det var, så var det 'När jag hör din röst', för andra gången. Böcker är nästan bättre andra gången man läser dem :-)
Fast bara nästan.

Lite senare, runt halv 6, så kom farmor och farfar över. Vi skulle fira min bror för att fyllde år i fredags. De hade med sig rabarber paj. Fast pappa och nilla kontrade med blåbärs paj, och marängtårta med choklad. Plus choklad cookies. Uhhu. Tjooooockt. Äckligt tjockt. Sen att de tvingar i en.. Jag ville inte haaaaa, pappa! Kan du inte fatta det någon gång?

Efter ett tag så drog dom, och jag gick in på mitt rum och läste igen. Och det har jag typ gjort resten av dagen. Och nu sitter jag här med en rinnande näsa, tjock och ond hals, och en extrem huvudvärk, och jag funderar starkt på att gå och ta en alvedon. Känns lite som det nu faktist ;-)

Skola imorn då. Tänker nog gå hem efter bilden, måste bli klar med den där jävla skiten nu alltså. Snart ca 3 veckor kvar, så det börjar bli lite panikartat, haha. Men jag fixar det, hoppas jag. Nu ska jag gå och ta min efterlängtade alvedon och gå igenom allas bilddagböcker!
See ya'
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar