tisdag 26 maj 2009

confessions of an economic hitman

Tju. Tisdag dårå. Har varit en rätt så chill dag, inte gjort någonting alls egentligen :-) Dagen kommer iallafall, som vanligt.

Handledning, gick ut och gick.
Biologi, datasalen. Gjorde klart alla testa frågor med amanda, sen satt vi bara och chillade.
Hemkunskap, städade. Och fyfan vad äckligt det var. Aldrig att jag städar en spis någon mer gång. Fast det kanske jag blir tvungen till, men inte i den närmaste framtiden kan jag ju säga iallafall. Sedan gjorde vi banansplit med egen choklad sås.
Engelska, gjorde det muntliga idag. Jag snackade om när vi ska åka till göteborg i sommar. Det gick väl rätt så bra, kunde ha gått bättre men ;-)
Lunch, åt ingenting.
Svenska, fick reda på uppsatsen. Fick vg, är väl nöjd i guess.
Religon, lämnade in uppgifterna och sedan jobbade jag franska. Jag tycker jag var extremt duktig den lektionen (a)
Fysik, vi gick ut och gjorde något expriment om ljudets hastighet. Sen fick vi sluta typ ca 20 minuter tidigare. Och innan så sa Jörgen att jag har mvg i fysik i betyget, eller iallafall att det lutar åt det. Fan vad bra! :-)

Kom hem typ kvart över 3. Och innan var jag på biblioteket och lånade.. Vilken bok? Ljudet av ditt hjärta, såklart. Den tredje boken i twilight serien. Har läst hela dagen sedan jag kom hem, eller ja. Jag började läsa typ kvart i 4, och några avbrott blev det med lite käk och sånt. Men ja, förutom 10 minuters paus till att äta, och kanske 20 minuter till, till annat så har jag läst sen jag kom hem. Och jag säger det att det krävdes en stor jävla kraftansträngning att lägga ifrån mig boken, kan jag säga dig. Helt sjukt vad bra de böckerna är! Alltså.. shit.
Men jag tvingade mig själv till att sluta, annars kommer jag bara läsa ut den så tidigt och jag vill dra ut på tiden den här gången. Men jag tror inte det kommer gå så bra för jag har redan läst mer än halva, och jag kommer knappast kunna lägga band på mig imorgon, och kanske inte ens inatt? Men, ja. Det får vi väl se då i guess :-)

Alltså, ni ska bara förstå hur jävlajävlajävla bra de där böckerna är. Så himla bra skrivna och historien takes the breath out of you.. And that's a promise. Läs dem! Jag lovar, den tid du lägger ner på de böckerna.. Hur lång tid det än tar för dig att läsa, jag lovar. Det är värt det.
Så sjukt bra. Jag kan pågå i timmar och bara babbla om hur bra de är, och det ska jag inte göra. För det går ju inte ens att förklara hur bra de är, hur bäst de är. Så ingen idé att ens förklara, men jag vill så gärna att ni ska veta. Haha!
Aja, lägger ner det for now. Kommer helt säkert komma på tal imorgon. Det sätter jag mina försäkringspengar på, haha.

Iallafall. Jag börjar få krupp på en viss person i detta hus. Jag förstår bara inte på den.
Och på tal om ingenting..
Anti-Flag, så grymt bra band. Fast kanske inte om ni inte gillar någon form av punkrock.. Men ni som gör det, om ni inte redan gjort det, lyssna på dem. Svin bra är dem :-)
Det är många låtar om krig, och sådant. USA står i centrum. För det dåliga, i mean. Haha!
Men som sagt, lyssna på dem.

Undrar vilken tid jag ska gå och lägga mig ikväll då. Beror ju helt på om jag kommer läsa eller inte, för om jag börjar läser jag nog ut boken i natt. Annars ja, ska nog titta på CSI ikväll. Det börjar typ runt 12 tror jag, så det är ju typ perfekt :-)
Och jag fixade så jag kan lägga in bilder från mobilen till den här datorn här hos pappa nu, så nu slipper ni google bilder på bilddagboken, där jag heter vkaarlsson för er som inte vet. Men jag antar att de flesta som läser, vet vad jag heter på bdb.

Ehm, ja. Blev ett rätt så långt inlägg. Jag har ju faktist något att skriva om, det hade jag ju inte förra veckan då jag var hemma hela tiden. Men nu verkligen flyter det fram. Mina fingrar skriver men jag hänger knappt med själv i huvudet. Det går så snabbt, haha. Jag är ungefär 99.9 % säker på att de flesta inte kommer hänga med, för det är nog ganska så otydligt det jag skriver. Typ babblar om allt samtidigt, haha. Men nej, nu slipper ni det för nu ska jag försöka tvinga mig själv att inte ta upp boken. Den ligger precis bredvid och bara skriker på att bli läst. Den ser riktigt inbjudande ut, ska ni veta. Kastar blickar på den hela tiden. Seriöst, jag är ju helt sjuk i huvudet. Men som det ser ut nu, så blir det nog en tripp till biblioteket imorgon med. För att lämna tillbaka och för att låna någon annan bok. För sofia har den tredje, så den lånar jag av henne. GAAAHH! Ja, det blir nog att läsa ut den ikväll. Men jag ska säga er detta, JAG NJUTER!
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar