måndag 11 maj 2009

veronica goes superbloggar'N

Är uppe i 41 inlägg nu, med detta. Riktigt duktigt tycker jag, eller vad säger ni? :-)
Måndag idag igen då. Känns som om det bara är måndag hela tiden. Veckorna går så snabbt just nu. Men det gör absolut ingenting, iallafall till sommarlovet. Efter det tycker man ju det kan gå lite saktare tills skolan börjar igen så man verkligen hinner njuta av det sommarlov man längtat efter i ett helt år nu.

Ja, tillbaka till måndagen. Riktigt, riktigt seg dag. Jag hade ont i huvudet halva dagen, och resten var jag bara allmänt seg. Och eftersom jag har lite tråkigt just nu, så ska ni få läsa i detalj (nästan iallafall) om vad som har hänt idag. Om jag kommer ihåg allt det vill säga :-)

Började med handledning iallafall. Siv fick lite panik för hon skulle vara på två ställen samtidigt, men det ordnade sig till slut och vi fick vara ensamma, duktiga som vi är, i klassrummet i en halvtimme tills jörgen kom det resterande tio minutrarna. Under den halvtimmen så gjorde vi ingenting, förutom att ha klassråd! Utan att någon har sagt till oss att vi skulle göra det. Det tycker jag var riktigt duktigt gjort av oss. Liksom, visst om det hade varit någon annan klass så hade det inte varit någon big deal, men 8e? Klassråd? Ensamma? Utan att någon sagt till?
Känns som om vi har flyttat upp ett steg på tillbaka vägen på vårat goda rykte (y)
På handledningen fick vi reda på att nästa år så ska vi ha 60 minuters lektioner istället för 40, och fysik, kemi och biologi ska ha 80 minuter. Hur fan tänker våra rektorer egentligen?
Tror de verkligen att vi kommer sitta och jobba stenhårt i 60 minuter med svenska, engelska, matte? De ämnen som flest elever har svårt med.
STÖRDA JÄVLAR!

Efter handledningen blev det franska. Tråkigt som vanligt då. Och vi har prov på torsdag också. Känns som om man kanske ska börja plugga lite om man ska ha det där jävla mvg:et. Men vi tar det imorn känns det som :-)
Sedan bild. Jag har börjat måla på mitt hus nu. Det ser riktigt fint ut, haha. Not. Man kanske får ett g för den! ;-)

Kemi sen. Fick reda på proven idag. Fick vg, tre poäng från mvg. Mycket bättre än vad jag trodde faktist. Så jag är riktigt nöjd över det :-)
Lunch.
Satte oss i uppehållsrummet och spelade fyra i rad med f :-) Kul, trots att han slog mig hela tiden. Haha!

Historia - genomgång.
Matte - jobbade. Jag fattar det nu! JAG FATTAR :-) Riktigt stolt, hihih.
Sen hem till mamma, packa, sen fick man skjuss hem till pappa med typ 940505 kg packing. Haha, men that's life :-)

Så nu har jag typ suttit här hela dagen, gjorde lite hk uppgifter också men det var inte så mycket :-)
Och nu blir det msn'a med amanda "nisse" nilsson all night long, hihi (H)
Nice säger jag bara. Puss på er.
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar