måndag 18 maj 2009

i know that i'm a sinner, i'm gonna die here in the cold

Ännu en måndag. Som sagt så känns det som om det bara är måndagar nuförtiden.
Förre veckan gick ju nästan för snabbt.
Men iallafall, det blev en kort skoldag för mig. Bara två lektioner. Jag orkade verkligen inte mera. Kändes som om jag skulle svimma innan franskan.
Som tur var så gjorde vi typ ingenting. Gick igenom några meningar och lyssnade på texten i kapitel 11. Jag måste också tillägga att jag hatar när monica rameau säger vissa saker på franska. Som t.ex onze (elva på franska) och passé composé (imperfekt på franska). Helt sjukt vad jag stör mig på det, haha.
Men det var en rätt så chill lektion, och till råga på allt så fick vi till och med sluta några minuter tidigare. Monica var på bra humör ;-)

Efter det var det bild. Jag målade klart taket på mitt hus. Det ser förjävligt ut, helt seriöst. Menmen, det enda jag vill nu är att bli klar med det bara. Sedan gick jag hem. Pallade inte mera. Så jag gick till lena och bad om påskrift, sedan drog jag till coop och köpte ben & jerrys. Var så sjukt sugen på det. & det är sjukt gott. Men nu känner jag mig äcklig. Fast jag hade känt mig ännu mer äcklig om jag ätit upp hela. Åt typ halva kanske, sedan orkade jag inte mer.
Tittade på twilight, för typ 9:e gången. Jag blir verkligen inte trött på den filmen :-)
Den är så grymt jävla bra. Men ja, den slår ju inte boken. Boken vinner med stoooor marginal. Men den är så bra som den kunnat bli, enligt mig iallafall :-)

Och på tal om ingenting, så har de rivit upp hela våran trappa till dörren. Vi (eller inte vi, men några byggarbetare) ska bygga en altan. De håller på just nu och hamrar och skit. Det är faktist riktigt irriterande. Jag trodde först att det var någon som gick in i huset, och jag vart skit skraj. Eftersom varken mamma, thomas eller viktor har slutat än. Då gick jag ner och såg att det bara var dem. Som tur var ;-)
Ska bli härligt med en altan. Då slipper man myrorna som kryper upp på bordet när vi käkar ute på sommrarna. Det gjorde de förut när vi hade bordet och stolarna på gräsmattan. Inte trevligt, kan jag säga.

Idag ska jag bara ta det lugnt. Man kan ju nästan säga att jag är sjuk. Men får se vad mamma säger ikväll, om jag ska gå till skolan eller inte. För mig spelar det ingen roll, det är ju bara att gå hem om man känner sig för dålig. Det har mamma sagt så jag antar att det borde vara så, enligt mamma iallafall ;-)
Det är ju bättre att man går på så många lektioner som man kan istället för att sitta hemma och inte göra någonting. Trots att jag tog med matteboken hem, men ändå haha!

Nej, nu känner jag för att sova en timme eller två. Jag har inget att läsa. Tänkte gå förbi biblioteket på vägen hem, men det sket sig. Och nu börjar abstinensen..
Haha, nej jag skämta. Men jag känner ett behov av att läsa. Tror jag.
Eller nej, det är inget behov, eller kanske lite. Men det är värst när jag har börjat, då kan jag inte sluta. Eller jag kan, men jag vill liksom inte. Oavsett hur mycket klockan är, hur trött jag är, vad jag gör, vad som händer runtomkring mig, om jag ska göra något viktigt nästa dag, etc.

Nej, nu ska jag sätta på tvn.
Tjarrå!
/ v

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar