söndag 31 maj 2009

innan mörkret faller

Känns som om jag ligger lite efter i skrivandet, så nu blir det en lång blogg ;-) Haha!
Fredag: Först blev det skolan som vanligt, fast jag gick hem efter matten. Matteprovet gick rätt så bra. Vi hade marita, så vi fuskade som vanligt. Kom hem, tog något att käka, och sedan packade jag till natten med amanda, hihi. Efter det var det bara att vänta på att pappa skulle komma hem med pengar :-) Fick 200 kr av honom, och sen drog jag upp på byn för att möta amanda och nellie. Sedan kom anna och mötte oss vid konsum, och då drog vi hem till amanda en stund. Jag lämnade grejerna, och vi fixade oss lite. Sedan blev det dra till carinas kiosk för och vänta på bussen med lite folk.
Tog 6 bussen in.

När vi kom fram så skulle vi käka, hade vi tänkt. Men det var proppfullt överallt. Men till sist så fixade det sig. Ralle möblerade om hela pizzerian för att alla skulle få plats vid ett bord, haha. Vi var ganska många ;-) Jag delade en kebabpizza med amanda, fast åt typ halva min halva.
Sedan vandrade vi runt på stan, chillade med folket. Arboga människorna var också där. Så, ja. Det var riktigt trevligt. Drack ingenting, skulle ju upp tidigt på lördagen så kändes inte riktigt som en så bra idé, haha!
Egentligen skulle vi ta sista, 10 i 11, bussen hem. Men dennis sa att hans föräldrar kunde skjussa några hem runt 12, så jag och amanda nilsson stannade. Och vi umgicks med anna, maja och elin och arboga :-) Riktigt trevligt. Sedan åkte vi hem ca 20 i 12 med dennis.

Kom hem till amanda's place, och vi käkade lite mackor och så, sedan blev det kväll'sfixx, och sedan sov vi. Jag med mitt spiderman täcke (a).

Lördag: LISEBERG TIME! Upp tidigt. Klockan 6. Jag tycker vi var duktiga som gick upp så tidigt, hihi. Amanda duschade, och jag somna om en stund :-) Sedan var det min tur att duscha. Sedan fixx, och sedan frukost. Efter det typ snackade vi, och packade lite för resan.
Vi skulle möta nellie vid konsum 20 i 8, så vi drog typ fem över halv kanske. Väntade där på "nellie the slow one", hihi. Nej, jag skoja. Men hon kom efter ett tag, och då gick vi till gårn och bussarna. Avgång: 08.00.
Längst bak i bussen satt jag, amanda, nellie, jeppe, ralle, niklas, strängbom, dennis, freddie, totte, f, måns, ralle. Snacka om härj där va!? haha. Vi sjöng, skrek, hoppade och skrattade, haha. Bättre människor finns inte, kan jag ju säga.

Efter ca 2 timmar, stannade vi vid någon typ rastplats och fick typ fika. Sedan åkte vi igen :-)
Satt i typ 2 och ½ timme till, sedan var vi framme!
Kan ju säga att dagen blev svin kul :-) Riktigt lyckad! Härjade runt och snacka skånska, haha.
Sedan runt 10 på kvällen, åkte vi hem igen. Sov hela vägen hem typ, så det gick snabbare än ditvägen, haha. Kom hem kvart över 2, och då var man tvungen att först dra till amanda och hämta min grejer. Sedan gå ända vägen hem till pappa. När jag kom hem var jag verkligen svin hungrig, så tog en macka och sedan blev det sovasovasovasova! :-)
Men riktigt lyckad dag!

Söndag: Vaknade runt 11 idag. Hade riktigt ont i fötterna av allt gående, och ont i halsen av allt skrikande. Inte för att vi skrek för att det var läskigt, utan för att vi tävlade om vem som kunde skrika mest på liseberg, haha.
Åt ingen frukost. Bråkade med pappa. Som fan. Och sedan drog jag till amanda :-) Och vi drog ner till hamnen och solade, och färg har man faktist fått (a).
Lite senare kom lisa ner och solade lite också.
Och såklart så var äckelgubben i sin silvriga volvo utan registreringsskylt där och glodde! Så äckligt, bläää! Typ runt 3, halv 4 drog jag hem. Och har chillat resten av dagen, riktigt skön söndag. Jag brukar hata dem, men den här var riktigt skön. Bara för att det kommer vara en riktigt chill vecka :-) Har absolut ingenting kvar i skolan nu, och det är sååååå jävla skönt!

Ska vara uppe länge inatt (a) Ska läsa ut sista boken ikväll. Shit. Sista boken. Twilight är över efter detta. Jag kan inte tänka mig det. Så jag ska sluta nu. Har inget mer att skriva nu, konstigt nog. Haha! Förlåt för det extremt långa inlägget.
Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar